Wat is KBC Mobile of KBC Touch?

Heb je een auto-ongeval, of schade aan je wagen of aan je huis? Werd er bij je ingebroken en een diefstal gepleegd? Of heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig?

Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot

  • Een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven
    KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je.
  • Eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)

Hoe geef je schade aan in KBC Mobile of KBC Touch?

Meld je aan en kies (in Mobile onder 'Mijn KBC') Selecteer de verzekering waarvoor je schade wil aangeven: Wonen, Gezin, Hospitalisatie of Voertuig.

Of ga in Mobile naar Mijn KBC > Contacten > Alle contacten > Schadeaangifte

In Touch naar Contact.

Welke schade kun je digitaal aangeven?

Al deze schadegevallen kun je aangeven in KBC Mobile en KBC Touch:

  • Een hospitalisatie
  • Schade in je privésfeer of een ongeval
  • Schade aan je woning na bijvoorbeeld brand, wateroverlast of een natuurramp
  • Schade aan of pech met je auto, brommer, fiets of andere voertuigen - je kunt de status van je aangifte ook opvolgen in de apps

Hoe verloopt je aangifte?

Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.

Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.